måndag, oktober 08, 2007

Nu är avhandlingen skickad

till tryckeriet! *gulp* Med alla fel (?) - arbets- och spexkompisen L korrekturläste (TUSEN TACK!!) och upptäckte en hel del konstigheter, och dem har jag förstås åtgärdat nu, men resten då? Lite pirrigt är det ju ändå förstås, men det känns bättre nu än vad det gjorde i förmiddags. (Jag och L har arbetat ihop om spexets programblad i några år nu, och hon är väldigt bra på det där med korrekturläsning - så det känns skönt att hon ville göra det).

Nu tar förberedelserna inför Japan-resan vid (ingen rast ingen ro ;). Jag känner mig helt oförberedd, vet knappt när vi åker (men i alla fall när vi kommer hem) - idag har vi fått biljetterna så nu kan jag åtminstone ta reda på det. Det ska bli spännande, det känns verkligen som en resa till ett speciellt land och jag hoppas alltgår bra (förstås ska kongressen bli intressant också, men i ärlighetens namn så smäller nog resan i sig högre). Jag har lovat L att jag ska söka sticky rice (någon som vet vad det heter på japanska?) eller "sticky lice" kanske snarare? Dessutom ser jag fram emot att titta på elektronikprylar och kanske några musikinstrument (de bör ju vara billigare i yen, de fina flöjterna och andra instrumenten från Yamaha - eller?). Skulle jag råka hitta en bra och billig digital kompaktkamera så får den nog följa med, jag skulle nämligen vilja ha en kamera som kan bo i min handväska.

2 kommentarer:

  1. Anonym14:22

    Du får gärna rapportera hur det går med flöjtletandet :)

    Annars kan jag ju tipsa om roliga "spex"-flöjter.
    http://stores.ebay.com.au/studentinstruments
    De är inte speciellt bra, men jäkligt coola!

    SvaraRadera
  2. Oh, GRATTIS!!! Njut nu ordentligt av Japanresan!!!

    SvaraRadera