måndag, september 17, 2007

Tjejsnack v. 35 - Musik

Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
Jag lyssnar framförallt på musik på svenska, typ moderna visor (Lars Winnerbäck med flera) är väl snarast min genre.

Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?
Eh, jag spelade så pass mycket (ofta) själv och var dessutom med i en blåsorkester (som drillflicka =), så _lyssnade_ på musik gjorde jag inte så ofta. MTV på skolan, men inga direkta favoriter. Jag var nog ganska mainstream. Fast Aerosmith i slutet av gymnasiet i och för sig (tack brorsan!).

Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
Jag är inte så förtjust i klassisk musik, men har varit på flera konserter med symfoniorkestrar med viss (eller ingen *gäsp*) behållning, så klarar av, det gör jag ju.

Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.

Som ett stort fan till Gatufesten i Sundsvall, har jag sett rätt många artister live. Favoriter är Lars Winnerbäck (förstås =), Magnus Uggla (*gillar* - ja, det gjorde jag ju förresten redan som tonåring), Markoolio (som fick hela torget att gunga en fredag eftermiddag i juli 2001 (?)), Timbuktu (han är verkligen kort!) och Håkan Hellström (en obehaglig upplevelse, jag gillade honom inte, men han fick en chans, men nej, han var precis så dålig!). Aerosmith skulle jag gärna lyssna på live... *drömmer lite*

Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?

Nej. Egentligen inte, jag har aldrig riktigt förstått det där med att jaga autografer..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar