tisdag, juni 19, 2007

Tjejsnack v. 24 - Fotografering

Har du någon vanlig kamera? (Alltså inte mobil) Vilken sort? Om inte, vill du ha någon speciell?
Hmm, ja, ett par stycken. En analog kompaktkamera (inte använd på evigheter). En analog systemkamera - som jag inte använder just nu, men har använt väldigt mycket sedan jag köpte den för ett par-tre år sedan. I höstas investerade jag i en digital systemkamera, en Sony alfa 100, och jag är supernöjd *rekommenderar varmt till alla*. Den tar underbara bilder (vem sa att inte utrustningen hade betydelse? ;) och jag är såååå glad att jag köpte den, trots priset...

Har du/vill du ha en mobilkamera och vid vilka tillfällen använder/skulle du använt den?
Nej. Jag vill ha bra kvalitet på mina bilder, och då räcker det inte med många pixlar - även ljusinläpp (m.m.) har betydelse, och det är en mobilkamera alldeles för dålig på.

Gillar du att fotografera? Vad? Om inte, varför?

Ja (om ni nu inte redan förstått det av svaren på de ovanstående inläggen ;). Framförallt gillar jag makrofotografering, gärna av växter. Numera har jag också fått in en viss snits på att fota människor, men det är svårare. Det svåraste har jag dock kvar - att ta bilder som berör!

Gillar du att stå framför kameran? Varför/Varför inte?

Ja, egentligen gör jag det, även om jag numera oftast är bakom. Tyvärr är jag lika fotogenisk som en lyktstolpe.

Vad fotograferade du senast?

Igår fotograferade jag tomat- och chiliplantorna jag planterade om (när omplanteringen var kvar). I förra veckan tog jag drygt 300 bilder när jag var i Tyskland på resa med min studentorkester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar