lördag, juni 23, 2007

Midsommarfirandet

Jag började dagen med att sova till tolv (efter att ha gått och lagt mig vid midnatt - så länge har jag aldrig sovit förut *lätt chockad*), sedan cyklade jag iväg till Gammlia för att delta i det traditionella midsommarfirandet där. Eftersom jag bor i den bra delen av Sverige (Läs: Norrland ;), så var vädret soligt och fint. (Perfekt för att inviga mina nyinköp från förra söndagen, en omlottklänning i rött och vitt från Veromoda och caprijeans från samma ställe). Det var ganska trevligt men mycket folk. Jag såg Björkstalaget dansa gammeldans, gick omkring och tittade och in i sjöfartsmuseet och sedan trampade jag hemåt igen. Väl hemma solade jag lite på balkongen (inte för att det gjorde någon skillnad för min färg precis =).

På kvällen hämtade jag K och M (som inte är de gamla vanliga K och M, utan ett par där jag träffat tjejen, men aldrig hennes sambo), för bilfärd till våra gemensamma vänner E och L (L känner jag egentligen inte, men E är en gammal klasskompis). De bor i ett hus en bit utanför stan, och vi grillade, spelade spel och myste. En mycket trevlig kväll, precis lagom ansträngande! Nu "kan" jag också spela Settlers - det var ju riktigt skoj! *noterar på inköpslistan*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar