måndag, maj 21, 2007

Tjejsnack v. 21 - Träning

Varför tränar du?
Jag tränar inte. Jag nöjer mig med den vardagsmotion jag får genom att cykla till och från jobbet (gå under vintern).

Hur ofta tränar du?
Just nu har jag valt att inte träna, efter en mycket hektisk höst då jag kände att jag behövde vila på alla sätt och göra sånt som intresserar mig. - Träning intresserar mig alltså föga.

Vad brukar du träna?
Jag brukar ta en inlines-tur ibland, när det är säsong för det. Däremot kallar jag inte det träning - det är alldeles för sällan och oregelbundet!

Finns det något negativt med träning?

För min egen del så tycker jag att det tar tid, och måste planeras in. Jag har heller inte lyckats hitta någon träningsform jag gillar, vecka ut och vecka in.

Finns det något positivt med träning?

Naturligtvis. För kroppen, som förebyggande "behandling" mot (framtida) sjukdomar, som t.ex. hjärt- och kärlsjukdom och typ 2 diabetes. Träning är förstås också bra för vardagslivet. (Jag är alltså inte emot träning - jag har bara valt bort det själv, just nu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar