fredag, maj 04, 2007

PysselMaratonStockholm

I helgen gick ju (som bekant?) PMS av stapeln på ett hotell i Täby. En inspirerande tillställning där jag fick chansen att träffa en hel del forumvänner irl. Nu gör jag mig inte så bra på tillställningar med mycket tjejer, men jag hade riktigt roligt hela helgen! Tyvärr var maten lite tråkig - jag hade sett fram emot en riktig lyxhelg vad det gällde maten, den var helt okej, men inget särskilt. Jag fick i vart fall en hel del gjort (och konstaterade att jag är världens långsammaste kortmakare, men å andra sidan ganska snabb när det gäller LO:er). Jag var med i tre tävlingar (och hade gärna varit med i fler, men skisserna passade inte till de foton jag hade med - jag ahde lite för mycekt visioner om vad jag ville göra med mina foton). I sista stund skrev jag ut och slängde i ett kort på sambon, och det var tur, för en av tävlingarna var "mannen i mitt liv". Jag vann inte, men flera av deltagarna tyckte att min LO var fin, så det lever jag länge på. Under det mönstrade papperet står det "vissa saker behöver ingen förklaring":
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Sedan gjorde jag ett kort, det fick min arbetskompis M igår. Hon börjar på nytt jobb på måndag *snyft*.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En tag-pocket skulle man göra i Belimis tävling, och jag gillar ju att göra sådana. Dock hade jag inget lämpligt tillfälle att göra den till - så jag gjorde den till min arbetskompis H:s disputation (om ett år =))...
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
I tagpocketen fick jag ju också chans att använda min nyinköpta filurstämpel!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Tagpocketen vann andra pris, så jag fick med mig ett Prima flower rack hem *oerhört överraskad*:

Bild från minneskatten.se/butik

Sedan gjorde jag ett par saker för mitt eget höga nöjes skull, den här blev jag riktigt nöjd med (tack alla ni som tvingade mig att sätta dit en blomma ;)):
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

...och ett om vardagsmat, som jag inte är så särdelese nöjd med:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Nu är jag hur som helst vansinnigt pysselsugen, men mitt pyssel kommer inte till stan förrän på söndag... *suckar* Nåja, jag slapp ju ta det på flyget - och det är skönt!

4 kommentarer:

  1. Vilken produktiv helg och vad mycket fint du skapat! Förstår att du vann, tagpocketen är underbar!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mycket snyggt du hann med på PMS! Jag älskar "mannen i mitt liv"-sidan!!!

    Och så är kameraväskan bara såååå läcker, en sån vill jag också ha! (Läses gärna med Stena-Lina-röst)

    Kram!

    Och förresten, jag är emot bloggutmaningar, för tillfället, däremot inte alls emot dig!

    SvaraRadera
  3. Förresten! Hade du en 1980 års modell på vagn?! Tydligen var 79:orna bruna... Fast de kanske inte bytte tyg till 81:orna ;) Min vagn var beige, med ett jättefint rutigt tyg på insidan...

    SvaraRadera
  4. Så många fina alster du hunnit under pysselhelgen! Jag har nog redan skrivit en rad på forumet men tagpocket och LO'n om din kille förtjänar extra kommentarer:

    de är helt enkelt superfina!

    SvaraRadera