onsdag, maj 23, 2007

Jag har dålig karaktär

...när det kommer till utmaningar. Dessutom stjäl jag dem hej vilt (denna fann jag hos Carina (kort och sånt)).

Tio första:
Första bästa kompis: Mariette
Första bil: Vit Toyota Corolla, 97:a (den har jag ju nu), även kallad "Ägget".
Första kärlek: En klasskompis från lågstadiet
Första husdjur: Katt
Första semester: Husvagnssemester (första gången var jag ungefär 6 veckor gammal)
Första jobb: Feriearbetare i kommunens regi, jag jobbade på dagis och det var underbart roligt!
Första köpta skiva: Köpa skivor? Får man inte dem? den första cd:n jag fick var i vart fall Roxettes "Joyride".
Första riktiga kärlek: Min första riktiga pojkvän
Första piercing: Hål i öronen när jag var nio. Vi var i Lycksele på husvagnssemester (!) och jag gick ett varv runt stan innan jag bestämde mig.
Första konsert: Det var väl någon som Kommunala Musikskolan i Timrå anordnade misstänker jag =)

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Cider under StudentOrkesterFestivalen i helgen (fast egentligen föredrar jag vin).
Senaste bilfärd: Till Ica för att veckohandla i måndags eftermiddag.
Senaste filmen du såg: Ehrm, någon Wallander som gick på 4:an för ett par veckor sedan.
Senaste ringda telefonsamtal: Till min sambo
Senaste bubbelbadet: För ungefär 1.5 år sedan (eller, det var väl snarare senaste badkarsbadet, jag är mer för badolja).
Senaste spelade cd: Aerosmith Gold i bilen. (Låter inte alls speciellt lik Abba gold - trots snarlik titel ;)
Senaste kyss: Av sambon
Senaste gången du grät: Någon vecka sedan.
Senaste måltiden: Pastasallad med fetaost till lunch, sedan en kopp kaffe på (nu ligger en punschrulle på skrivbordet och frestar mig - det var lite väl lite mat i lunchen).

Åtta har du någonsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Ja (det är ju så fascinerande när det sticker upp en massa hår ur tröjorna - ja på killar alltså).
Fått ditt hjärta krossat: Ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja (fast det var lääääänge sedan... så oroa er inte, varken K eller M =).
Haft ett one night stand: Nej
Busringt till någon: Nej, jag gillar inte att ringa någon alls.

Sex saker du gjort idag:

1. Jobbat
2. Cyklat
3. Surfat och bloggat
4. Duschat
5. Ätit både frukost och lunch
6. Druckit kaffe

Fem favorit"saker" utan rangordning:
1. Min sambo
2. Min familj och mina vänner
3. Mina instrument
4. Mina pysselsaker
5. Hemelektroniken

Fyra personer du kan berätta allt för:

Sambon, bästa-K, orkester-S. Hmm, ja, det var nog alla (fast sedan skulle jag nog inte berätta allt för någon av dem).

Tre val:
Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Eh, hmm, bägge? Åtminstone om sommaren är varm och vintern kall och snörik.
Choklad eller chips? Det är faktiskt helt omöjligt att välja!

Två saker att göra innan du dör:
1. Få barn.
2. Utvecklas som person.

En sak du ångrar:
Jag ångrar inte det jag gör, de val jag gjort, de är gjorda. Däremot kan jag använda mina erfarenheter från dem för att göra ett annorlunda (bättre?) val vid ett annat tillfälle.

Vill du också göra den här utmaningen? Gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar