måndag, oktober 09, 2006

Tjejsnack v. 40 - Skönhet

...allt klär en skönhet och inget missklär en ful... (Som ju uttrycket lyder). Personligen satsar jag mest på den senare halvan, och klär mig således som jag vill (och är allra gladast när jag lyckats hitta en klädkombination som gör att jag ser rund ut om någon kroppsdel i alla fall).

Brukar du sminka dig?

Jovars, mascara och lite täckkräm/-stift under ögonen (tunn hud, inget underhudsfett gör att jag ser konstant trött ut - men å andra sidan är det status quo - hur trött jag ser ut varierar inte med hur trött jag egentligen är =) blir det väl för det mesta

Hur ofta går du till frisören?

Tja, när jag hade långt hår (d.v.s. till januari i år) så blev det väl en eller högst två gånger per år. Nu (sedan jag klippte mig förstås) har det blivit lite oftare (ja, tre gånger i år faktiskt) - men nu har jag det på utväxt igen (det hjälps inte att folk envisas med att jag passar bra i kort hår - jag trivs bättre i långt!).

Summa du lägger ner på skönhetsprodukter varje månad.

Hmm, jag köper inte ens nytt schampoo varje månad, så tja, 50 kronor kanske?

Vad köper du för produkter?

Inte många alls (*pekar uppåt*).

Ditt bästa skönhetstips?
Lev gott, gör saker du trivs med, sov gott och försök att inte stressa. (Jaja, drick ett glas vatten, ät ordentligt och frys inte om rumpan - det där *pekar uppåt igen* lät ju lite väl präktigt ärligt talat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar