torsdag, augusti 24, 2006

Ytterligare en stulen utmaning...

...och även denna gång från Zarischka.

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
Feriarbetare åt kommunen (som barnskötare och i parkförvaltningen)
Undersköterska (Geriatriken avdelning 2 är och förblir den bästa av arbetsplatser)
Läkare (som sagt Geriatriken avd 2...)
Doktorand (forskningsassistent och projektassistent - de som är forskningsnördar som jag vet att en av de där titlarna brukar vara reserverade för post doc.).

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

Armageddon
Con Air
The Rock (ah, Sean Connery)
Dirty Dancing (har jag åtminstone sett ett stort antal gånger - fast när den gick på tv sist var den faktiskt inte lika bra).

Fyra städer jag har bott i:
Eh, ja, just det ja, fyra...
Umeå
Umeå
Umeå och
Timrå (jag vet, det är inte en stad, men det är åtminstone min hemort *hem ljuva hem*)

Fyra tv-serier jag gärna ser:

the Simpsons *nynnar titelmelodin*
Cityakuten
alla möjliga tecknade serier (Disney, eller reklamkanalernas morgonbarnprogram)
Ghostwhisperer

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
pyssel.net
Hotmail (min mail)
en hel drös bloggar (ingen nämnd och ingen glömd)
Snösvänget (min studentorkesters hemsida)

Fyra favoriträtter:
Om ni läser ett par inlägg ner har jag rabbalt upp fem - de gäller fortfarande ;).
Fyra ställen där jag trivs:
Hemma, borta och mitt emellan (det finns bara ett par platser jag undviker - Göteborg och "i närheten av min faster").

Fyra personer jag vill träffa (levande som döda):
Walt Disney
Mina farföräldrar - det vore ju skoj (ja, de dog innan jag föddes, så jag har aldrig träffat dem).
Astrid Lindgren

...och slutligen... Känn dig utmanad *pekar på läsaren*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar