fredag, augusti 11, 2006

Vit choklad del 2.

Som alla vet är uppföljarna alltid sämre. Dock inte denna gång. Personalen på avdelningen tyckte kakan var jättegod (trots att den inte smakade så värst mycket vit choklad idag heller - den var mer som en kladdkaka utan choklad. Vilket iofs också är gott, men inte rätt). Jaja, huvudsaken är väl att de som skulle äta den var nöjda (min arbetskompis H hade bakat småkakor - alla var djupt imponerade och trodde att jag hade bakat dem. Fördomar, fördomar =). Kortet som finns ett par inlägg nedåt fick de från oss båda som ett mer långvarigt tack för i sommar. Det känns konstigt att inte gå dit på måndag - jag har trivts bra och skulle gärna ha stannat längre. Jag ser inte alls framemot att gå tillbaka till min doktorandtjänst (men jag får väl skynda mig på med min avhandling (eller kanske avhandla min avhandling?), sedan får jag ju jobba som läkare i ungefär fyrtio år - då är jag nog rätt nöjd =).

Nu sitter jag och väntar på nästa sökning (hoppas det inte kommer någon - jag är så trött!). Har ringt en hel del (jaja, det ger ju mer pengar än när jag sitter och tittar på sökaren). Ja, för jag är ju jour igen (inte heller idag är det sista jouren, det är den andra jouren, nej, och ingen har dött - hittills i alla fall *peppar, peppar*). Konstiga frågor har jag fått ikväll, men de ska väl besvaras de med (men varför måste jag svara? Ja, just det ja, det är ju mitt jobb och jag får betalt).

Förresten så har jag fått paketet från Minneskatten idag - fina papper och fina stämplar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar