tisdag, augusti 08, 2006

Varm i kläderna

tycker jag nog att jag börjar bli nu (fast å andra sidan, med tanke på att temperaturen är (*sjunger* hög ut i kroppen, närmare förti än trettiosju komma fem) runt 27°C så är de allra flesta jag känner rätt varma i kläderna faktiskt). Även om jag förstås syftar på i jobbet (jodå, personalens sjukhukhuskläder är rätt varma - ingen risk att frysa i rock, modell mindre tält).

Jag börjar faktiskt klara av att fatta självständiga beslut - utan att ens snegla på H för att få höra hans åsikt (få och få - den får jag väl oavsett om jag vill ganska ofta iofs). En annan skillnad är väl att jag börjar komma in i tänket (alla saker jag gör, i olika sammanhang, brukar innebära ett speciellt "tänk" och när jag väl förstår den koden brukar det mesta bli lätt (more or less =), så även denna gång). Veckans överläkare(-inna?) är dessutom betydligt mer sympatisk än den förre dessutom - vi är faktiskt inte längre utlämnade åt vårt eget gottfinnande (fast vi är ju rätt vana att arbeta självständigt nu, så vi är nog ganska egennyttiga vid det här laget Hugo och jag). Roligt är det i alla fall att känna att, jodå, vingarna bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar