onsdag, augusti 16, 2006

En utmaning

...som jag ärligt stulit från Teres:

7 favorit rätter:
"Arla-fisk" (fisk som ugnssteks med margarin, persilja, vitlök, sambal oelek, citronsaft och honung, serveras med fördel med ris. Receptet kommer urpsrungligen från Arlas kokbok, därav namnet =).
Kebab (hemmagjord) i pitabröd.
Tacos.
Mamms spaghetti och köttfärssås.
Saffranspasta med kräftstjärtar.
Palt (med lingonsylt och smör förstås).

7 favoritförfattare:
Jonathan Kellerman,
Stephen King
Vilhelm Moberg
Camilla Läckberg,
Åsa Larsson
Sven Wernström
Joanne Harris, med flera.

7 länder jag önsker att resa till:
Japan (eller Asien överhuvudtaget)
Italien och Strobritannien igen, tack.
Amerika (gärna både Nord- och Sydamerika)
Frankrike
Island
Australien
Sverige (det finns en del platser i Sverige som jag inte besökt, men som jag gärna skulle vilja utforska lite närmare =)

...dessutom trivs jag väldigt bra i böckernas och fantasins värld...

7 favoritblomster:
Tussilago
Vitsippor
Skilla
Nyponrosor
Liljekonvaljer
Rönnbär, lingon, blåbär, hjortron, hallon (ja, bär så där i största allmänhet - de har väl åtminstone haft blommor innnan de blev bär?)
Höstträd i vackra färger.

7 ting jag vill göra medan jag lever:
Lära mig köra lastbil.
Få barn.
Lära mig dyka.
Arbeta mer med att vara lycklig i nuet.
Ha en så stor bostad att ett rum kan vara bok- och musikrum.
Lära mig spela fler instrument.
Utvecklas som individ.

7 favoritserier:
Kalle Anka (framförallt pocketversionen, har c:a 150 stycken)
Nemi
Baby Blues
Zits
Floor filler
Cityakuten
Extreme home makeover

7 ting jag inte kan leva utan:
Böcker
Vänner och familj
Datorn vill jag nog gärna ha (men visst, jag skulle säkert klara mig ändå).
Musik
Mat
Vatten
Sömn ;)

Samtliga svar utan inbördes ordning. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar