fredag, juni 23, 2006

Trevlig midsommar

Midsommaren firades i Galtström, där ett gammalt järnbruk ligger. Ett stycke kulturhistoria med andra ord! ;) Annars lämnade själva firandet en del övrigt att önska. Midsommarstången var c:a 2 m hög och helt sned och saknade helt blommor (trots att där runt om växte hundkex, midsommarblomster och smörblommor en masse . Efter att de tre senaste åren ha firat midsommar i Dalarna, var det faktiskt riktigt skrattretande att se! I Dalarna har ju varenda liten by med självaktning, det vill säga alla byar, en midsommarstång i 5-metersklassen som kläs med blomgirlanger... Jaja, det var rätt trevligt att sight-seeinga lite i alla fall (dessutom är jag väl faktiskt lite för gammal för att dansa runt midsommarstången, så då så).

Så här såg det gamla fallet ut som alstrade energi till bruket:

Det var verkligen roligt att fota (jag tog en hel drös kort medan framförallt mamsen suckade)! Varför gör jag inte det oftare (ja, fotar alltså, inte får min mamma att sucka)? (Kan det vara för att jag inte är helt vän med min digitalkamera, men tycker att min analoga systemkamera är lite för dyr i drift? *hmm*) Hur som helst, det blev en hel del bilder, så nu ska jag leka lite med the Gimp, den söta lilla hunden (eller är det en hyena?). Sånt kan man ju också göra på midsommaraftonen - vad gör ni andra ikväll?

1 kommentar:

  1. Surfat runt och halkat in och här känner man ju igen sig;)
    Så fint ditt pyssel är!
    Hoppas knät blir bättre,ej kul på sommaren!

    kram
    /ila

    SvaraRadera