onsdag, mars 08, 2006

Burr..

...det är förfärligt kallt i Umeå just nu (och på hederligt svenskt sätt så är det det enda - nåja - folk pratar om också). Nu har jag också konstaterat detta och övergår därmed till andra ämnen. =)

Jag pular på med mina manuskript (jodå, nya fina ord för företeelser inom forskningsvärlden lär jag mig lite nu och då), och det går sakta men säkert framåt. Den begränsande faktorn är inte så mycket min arbetstakt utan snarare mina medarbetares faktikst. Jag läser ju själv igenom allt massor av gånger, men till sist så är ju jag nöjd... och dår får jag vackert sitta och vänta på medförfattarnas idéer och tankar. Nu har jag dessutom fått det lustiga uppdraget att mata in den nya statistiken (mestadels 1:or och 0:or) för de uppföljda deltagarna i studien. Inte så skoj, men ganska skönt på sitt sätt - jag behöver åtminstone inte tänka så värst mycket. Dessutom ska jag ju (läs 'måste') jag ju göra några fler hembesök, det ser jag inte framemot. Framförallt inte att ringa och boka in besöken. Fast, som min kära mor alltid sagt, ju fortare man gör det tråkiga, desto fortare får man göra något roligt (och detta säger ju enbart att hon aldrig ägnat sig åt forskning ;).

Från det ena till det andra så har de byggt om min gångväg till/från universitetet, jag höll knappt på att hitta hem efter kvällens orkesterrepetition. Nåja - det blir lite närmare till jobbet på morgonen i alla fall *nöjd*. Fast lite förvånad blev jag allt, de arbetar verkligen fort (kanske det finns någon liten provision om de blir färdiga fortare - vad vet jag?).

Lägenheten börjar vara hjälpligt i ordning nu i alla fall, det känns bra. Har köpt en del nytt, och jag blev faktiskt rätt nöjd med de nya sakerna (i huvdsak från ikea - cd-pelaren Benno, Malm byrå i ekfanér och en skohylla i oljad valnöt från Silvan). Mamma och Pappa myra tog med dem upp när jag fyllde år. Apropå förgående inlägg - tror ni man kan få sponsring från Ikea?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar