lördag, februari 11, 2006

Handla, fixa, baka

Idag har jag storhandlat - resten av månadens matbudget gick åt *suck*. Nåja, nu börjar det finnas ett fungerande basskafferi igen i vart fall. Dessutom har jag burit upp de tomma kartongerna (och dem med lite kläder i) som legat och skräpat i lägenheten sedan flytten, så nu är plötsligt golvytan dubblerad (man kanske borde ställa till med dans?). Dessutom hämtade jag hem mina blommor från K (med hans assistens) så nu ser min lägenhet betydligt mer bebodd ut dessutom. (Även om de just för tillfället lutar åt alla möjliga håll, nåja en veckas södersol borde råda bot på den sneda växtligheten =). Jag måste bara fundera på i vilken ordning de borde stå i fönstret - storleksordning?

Träffade halva min orkester när vi var och handlade mitt på dagen, naturligtvis såg jag helt utsliten ut; osminkad, med håret uppsatt i en fånig tofs, men jag hade snygga kläder i alla fall. Då träffade jag så klart på den välsminkad, tuffa och hippa delen av orkestern... Bara för att jag hade tänkt innan vi åkte "jaja, men det är ju bara barnfamiljer som storhandlar på en lördag", jaha, förutom de delar av orkestern som skulle ha tjejmiddag + andra - väl valda - delar... Jag och K satte med säkerhet myror(!) i huvudet på dem genom att vara där tillsammans - det är ju tur att vi kunde ge dem något att skvallra om (De kanske var så upptagna med den tanke att de inte ens hann tänka på hur jag såg ut? Hoppas!). Innan vi åkte hem igen så handlade K på systemet till spexfesten han skulle på ikväll, och på h&m för att ha något att klä ut sig i (tack h&m för det underbara reaplagget - jag ser verkligen fram emot korten från festen! =) därefter åt vi på McDonalds, McFeast är och förblir min favorit, så det åt jag också idag. Jag vet inte om det är en fördel eller nackdel för magra mig att jag äter så mycket nyttigare som singel än som par, så då var detta rena rama bonusmåltiden.

Väl hemma såg jag os-hockeyn och sov middag när jag var säker på att det skulle gå vägen för dem. Heja Sverige! Sedan slösurfade jag lite och därefter bakade jag matbröd i långpanna. Det blev smaskigt (jag gillar inte att baka med jäst egentligen - mina fingrar är definitivt inte 37 grader varma, snarare någonstans runt 35) så i morgon ska nog lite semmelbullar och kanelbullar tillverkas. BästaK kommer ju på fika, så någonting måste det ju bjudas på, dessutom roddar vi ju till onsdagens orkesterrepetition och då ska det ju också vara något fika med.

Men först av allt i morgon blir det en rejäl sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar